Edukacinė kelionė „Susitikimas su Vengrijos istorija, kultūra ir sąsajomis su Lietuva“

Gimnazistai, mokytojai ir tėvai iš Priekulės džiaugiasi įspūdinga pavasario atostogų kelione į Budapeštą. Ši kelionė ne tik buvo puiki galimybė pabėgti nuo kasdienybės rutinos, bet ir atvėrė duris į turiningą kultūrinį pasaulį, kurį siūlo Vengrija. Kelionė prasidėjo pažintiniu procesu apie istorinius ryšius tarp Lietuvos, Lenkijos, Čekijos, Slovakijos ir Vengrijos su gido Arvydo Lekavičiaus pasakojimais. Budapešto architektūra paliko mus be žado. Miesto gatvės, grandioziniai pastatai ir bažnyčios buvo kaip iš pasakos. Budapešto zoologijos sode susitikome su egzotiškais gyvūnais, sužinojome daug naujo apie įvairių pasaulio kraštų fauną ir florą. Vėliau pramogavome vandens atrakcionų parke, kuriame pavyko mums pasikrauti energijos ir sužadinti nuotykių troškimą. Naktiniu Budapeštu grožėjomės plaukdami Dunojumi. Šis upės maršrutas leido mums pažvelgti į miestą iš visiškai kitos perspektyvos. Įžengus į urvus, kurie susiformavę po Budapešto miestu, susidūrėme su iššūkiu išbandyti savo drąsą keliaujant požeminiais tuneliais ir tuo pačiu su galimybe pasigrožėti paslaptingu požeminiu pasauliu. Ištrūkę iš triukšmingo Budapešto aplankėme vaizdingą Sentendrės miestelį, įsikūrusį ant Dunojaus upės kranto, kuris mus pasitiko akmenimis grįstomis gatvelėmis ir spalvinga barokine architektūra, atpalaiduojančia meniška atmosfera ir  žaviais įspūdingo dydžio ir grožio marcipaniniais eksponatais. Dar vienas objektas, kurį mums pavyko aplankyti, buvo viena žymiausių Vengrijos pilių – tai ties Dunojumi ant kalvos stūksanti Vyšegrado pilis, kurios griuvėsiai mena 14 amžių, kuomet Vyšegradas buvo Vengrijos sostinė. Nuo aukštutinės pilies bokštų turėjome galimybę pasigrožėti įspūdinga Dunojaus vingio panorama. Vieningai nusprendėme, kad Vengrija yra žavinga šalis, įsikūrusi pačiame Europos viduryje, kurioje gausu istorijos, kultūros ir gamtos grožio. Kelionę organizavusios mokytojos Daiva Kačinskienė, Lina Dargužienė ir Gitana Mizgerienė dėkoja visiems, kurie keliavo kartu.