STEAM ugdymas

Saulėtą spalio 17-osios popietę būrys TŪM projekto Visos dienos mokyklos 5–6 klasių mokinių, lydimų mokytojų Dalios ir Jurgitos, vyko į Tauragės raj., Lauksargiuose vykusią smagią ir labai įdomią pirmąją Lietuvoje edukaciją apie vėjo energetiką ,,Vėjo spalva – žalia“. Edukacijos tikslas – supažindinti su vėjo energijos svarba ir atsinaujinančiais energijos šaltiniais. Mokiniai ne tik sužinojo, kodėl vėjo spalva yra žalia, turėjo galimybę iš arčiau pažinti energijos gamybą iš atsinaujinančių išteklių, bet ir praktiškai statė vėjo elektrinės modelius varžydamiesi, kuri komanda pagamins daugiausia energijos. Naudodami VR akinius, mokiniai turėjo unikalią galimybę „apsilankyti“ vėjo jėgainių viduje ir ant jų viršaus, kas padėjo geriau suprasti jų veikimo principus. Spręsdami užduotis ir atrakindami spynas, jie gilino savo kritinio mąstymo įgūdžius. Nepamirštamą įspūdį palikęs vakarinis apsilankymas prie tikrų įspūdingo dydžio vėjo malūnų sustiprino suvokimą apie švarios energijos galimybes. #tūkstantmečiomokyklos

#tūkstantmečiomokyklos Klaipėdos rajono mokytojai mokėsi Vilniaus Gedimino technikos universitete. Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra šešiolikai Klaipėdos rajono geografijos, gamtos ir tiksliųjų mokslų mokytojų organizavo mokymus „Ateities inovatyvių inžinerinių ir technologinių gebėjimų ugdymas. Ateities miestas: aplinkos apsauga“. Mokymų struktūrą sudaro teorinė dalis, konsultacijos nuotoliniu būdu ir praktinė dalis Vilniaus Gedimino technikos universitete (VILNIUS TECH).
Spalio 14, 17 d. VILNIUS TECH Aplinkos apsaugos ir vandens inžinerijos katedros docentė dr. Eglė Marčiulaitienė nuotoliniu būdu mokymų dalyviams pristatė teorinę dalį apie darnaus vystymosi principus, darnų vartojimą, atliekų tvarkymo hierarchiją, aplinkos oro, vandens ir dirvožemio kokybę, jos svarbą žmogui. Spalio 28-29 d. mokytojai praktinę mokymų dalį atliko VILNIUS TECH Aplinkos ir inžinerijos fakultete. Pedagogų komandoms buvo sudaryta unikali galimybė naudojantis universiteto laboratorijų įranga atlikti tiriamuosius darbus.
Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos mokytojai dinaminės olfaktometrijos metodu tyrė kvapo koncentraciją oro mėginiuose, paimtuose iš įvairių įmonių ventiliacijos angų. Mokymų dalyviai turėjo galimybę aplankyti triukšmo laboratoriją ir susipažinti su įvairiomis triukšmą izoliuojančiomis medžiagomis. Pedagogus ypač sudomino atliekų panaudojimas izoliacinių medžiagų gamybai, studentų ir mokslininkų tyrimai bei bendradarbiavimas diegiant naujoves versle. Mokytojai stebėjo lofilizacijos procesą ir vaišinosi lofilizuotais vaisiais bei daržovėmis. Klaipėdos rajono pedagogai Tvarumo centro ekodizaino laboratorijoje iš panaudotų plastikinių maišelių, naudodami lyginimo presą, pasigamino knygų skirtukų, o iš atsivežtų antrinių žaliavų sukūrė „Atliekų mandalą“, kurią padovanojo VILNIUS TECH Tvarumo centrui. Mokymų pabaigą gruodžio 12 d. nuotoliniu būdu vainikuos Klaipėdos rajono mokytojų projektinių darbų pristatymai.
 
Įgyvendinant ,,TŪM I“ projektą Klaipėdos rajono savivaldybėje #tūkstantmečiomokyklos, Gargždų ,,Vaivorykštės“, Priekulės I. Simonaitytės ir Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijų 10-ties mokytojų grupės dalyvavo 2 dienų stažuotėse Kauno rajono mokyklose. Stažuočių tema – ,,STEAM patirtys ir atradimai Kauno rajono ugdymo institucijose“.
Šlienavos pagrindinėje mokykloje Klaipėdos rajono gimnazijų pradinių klasių, gamtos ir tiksliųjų mokslų bei technologijų mokytojams buvo sudarytos sąlygos stebėti pamokas pradinio ir pagrindinio ugdymo klasėse, susipažinti su gerosios praktikos pavyzdžiais plėtojant STEAM ugdymą tarptautinių projektų, ekosistemos, mokyklos ir partnerių sinergijos kontekste. Mokytojai atliko praktines STEAM veiklas Kauno marių regioniniame parke. Šlienavos pagrindinės mokyklos administracija dalinosi patirtimi kaip įsitraukė į tarptautinį STEAM mokyklų tinklą. Pristatė kaip STEAM projektuose, pamokose mokiniai kartu su mokytoju kelia problemą, kaip besimokantieji tiria problemą ir generuoja idėjas ir apmąsto procesą bei dalinasi patirtimi su mokyklos ar vietos bendruomene. Įdomu buvo dalyvauti mokytojų pristatymuose naujai įkurtame „Atviros STEAM erdvės“ kupole, kuriame eksponuojami mokinių sukurti STEAM darbai.
Garliavos Jonučių progimnazijoje susipažinta su STEAM ugdymo erdvėmis mokyklos viduje ir lauke bei jų taikymu mokymo (si) tikslais, taip pat buvo stebėtos pamokos 3-ioje (tema: ,,Visi organizmai kvėpuoja“) ,6-oje (tema: ,,Gamtos jėgos“) ir 8-oje (tema: ,,Gamtos reiškiniai paveiksluose“) klasėse. Progimnazijos administracija dalinosi patirtimi su kokia meile įkurtos įvairios mokyklos erdvės mokyklos viduje ir lauke, pristatytos įdomios praktinės visos mokyklos įsitraukimo ir veikimo idėjos STEAM, kūrybiškumo ir įtraukties srityse.
VšĮ VDU Ugnė Karvelis gimnazijos gamtos mokslų mokytojos pasidalijo gerąja patirtimi ,,GM – sudedamoji STEAM ugdymo dalis“. Rajono mokytojai susipažino su praktinėmis mokinių veiklomis: ,,Technologijų naudojimas verslumo ugdymui“, ,,Technologijų naudojimas inžinieriniam ugdymui“ ir ,,ArcGis taikymas: nuo idėjos iki laimėjimų“. Šios gimnazijos komanda į STEAM veiklų pristatymą įtraukė ir mokinius, kurie praktiškai pristatė, kodėl jiems reikšminga yra bendrovių veikla mokykloje ir ką jie sukuria dalyvaudami STEAM ir ekonomikos veiklose.
Grįžus iš stažuotės Kauno rajono mokyklose ir aptarus STEAM veiklas kilo įvairių teigiamų emocijų, kurios skatina tolesnį tobulėjimą ir įsitraukimą į šią sritį:
  • įkvėpimas – taikyti naujas idėjas, metodus ar technologijas savo ugdymo praktikoje;
  • motyvacija – matant, kaip efektyviai STEAM projektai veikia mokinių įsitraukimą ir jų pažangą, kyla motyvacija ir toliau dirbti šioje srityje, ieškoti naujų iššūkių;
  • bendruomeniškumo jausmas – dalijimasis patirtimi su kolegomis sukūrė TŪM mokyklų stipresnį ryšį, vieningumo jausmą, nes visi dirba siekdami bendro tikslo – geresnės ugdymo kokybės;
  • smalsumas – išgirdus naujas idėjas, metodikas ar įrankius, kilo smalsumas sužinoti daugiau ir išbandyti naujas galimybes ir apgalvoti veikimo strategijas Klaipėdos rajono mokyklose.
Stažuotės metu sukurta pozityvi bendradarbiavimo atmosfera, kuri padės ugdyti motyvaciją toliau dirbti STEAM srityje, skatinant tolesnį profesinį augimą. Lapkričio viduryje į Kauno rajono mokyklas išvysta dar dvi Gimnazijos pedagogės, lauksime naujienų ir sėsime aptarti STEAM atviras pamokas, projektines veiklas iš įvairių mokymų vykusių nuo 2024 metų pradžios pradinių klasių, gamtos ir tiksliųjų mokslų mokytojams. 
Skip to content