TŪM

Projekto Nr. 10-011-P-0001
Projekto trukmė 2023 m. gegužės 11 d. – 2025 m. birželio 30 d.
Projekto vertė 113 376 623,67 Eur
Finansavimo suma
112 705 422,13 Eur

  1. Projekto aprašymas
    Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės
    (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
    Projekto tikslas – sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (-si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti Lietuvos savivaldybėse. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 22 Lietuvos savivaldybėse ir 93 mokyklose (TŪM programos I srautas).
    Projekto veiklos:
    1. mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
    2. infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
    3. mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
    4. konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
    5. projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos).
    Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
    Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
    Pažangos plano tikslas – sukurti kokybiškas ir prieinamas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimams gerinti Klaipėdos rajone.
    Pažangos plano tikslas atitinka TŪM programos tikslą – iki 2030 metų kiekvienoje Lietuvos savivaldybėje sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti.
    Pažangos plano tikslui pasiekti suformuoti keturi uždaviniai:

    1. Įgalinti ir sustiprinti mokyklos bendruomenės (mokinių, mokytojų, administracijos, mokinių tėvų) ryšius, veikiant kartu dėl kiekvieno mokinio sėkmės.
    2. Didinti įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo/užtikrinimo galimybes per mokyklos
    bendruomenės praktinius gebėjimus ir švietimo pagalbos stiprinimą.
    3. Didinti asmenybės augimą bei mokymo(si) pažangą per kūrybines inovacijas, ilgalaikes, į formalųjį ugdymą integruotas socialines ir kūrybines partnerystes, pasitelkiant profesionalius kūrėjus ir menininkus.
    4. Stiprinti į STEAM ugdymą orientuotų mokomųjų dalykų turinį bei sukurti šiuolaikišką ugdymo(si) aplinką.
    Klaipėdos rajono Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
    Infrastruktūra
    1. Lauko eksperimentų erdvės (kupolo) įrengimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje. 
    Įranga ir mokymo priemonės
    1. Aktų salės garso įrangos įsigijimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    2. Aktų salės vaizdo įrangos įsigijimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje
    3. Intensyvaus – interaktyvaus sensorinio kabineto įrengimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    4. Pagalbos specialistų (psichologo ir socialinio pedagogo) įveiklintos aplinkos sukūrimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    5. Muzikos studijai reikalingų priemonių ir instrumentų įsigijimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    6. Bibliotekai – skaityklai reikalingos įrangos ir baldų įsigijimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    7. Kryptingo draminio ugdymo laboratorijai reikalingos įrangos ir priemonių įsigijimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    8. Mažosios Lietuvos rašytojos I. Simonaitytės pažintinio tako su edukacinėmis erdvėmis įrengimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos parke.
    9. Gamtamokslinė – tiksliųjų mokslų laboratorijos įrengimas ir priemonių įsigijimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    10. IT kabineto – laboratorijos įrengimas ir priemonių įsigijimas Priekulės Ievos Simonaitytės Gimnazijoje.
    11. Lauko eksperimentų erdvei reikalingos įrangos ir baldų įsigijimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    12. Priešmokyklinio – pradinio ugdymo laboratorijai reikalingos įrangos, priemonių ir baldų įsigijimas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    Mokyklų vadovų ir pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas
    1. Mokymai vadovų komandoms „Lyderystės DNR“.
    2. Metodinė konferencija „ Mokinio asmeninės ūgties dienoraščio psichologinės ir lyderio žinios“.

    3. Konferencija „Mokyklų tinklaveika: įtraukiojo, kultūrinio, STEAM ugdymo, lyderystės įskiepis“ (apibendrinamoji konferencija projekto pabaigoje).
    4. Mokymai mokyklų komandoms „Universalaus ugdymo dizainas“.
    5. Mokymai ,,Mokyklų tinklaveika”.
    6. Metodikos „Time travel“ pritaikymas integruotiems scenarijams (programoms) vietos istorijai pažinti.
    7. Mokymai „STEAM, kas tai yra?”
    8. Metodinės-kūrybinės dirbtuvės ,,Mokyklos bendruomenės įgalinimas veiklai, remiantis SEKA duomenimis”.
    Ugdymo veiklų ir užsiėmimų organizavimas
    1. Visos dienos mokykla – „Aš galiu“ Priekulės I. Simonaitytės gimnazijoje.
    2. Visos dienos mokykla – „Aš galiu“ Priekulės I. Simonaitytės gimnazijoje.
    3. Ilgalaikės kūrybinės dirbtuvės – pleneras (su Vilniaus dailės akademijos Telšių fakulteto dėstytojais ir studentais Priekulės I. Simonaitytės gimnazijoje).
    4. Kryptingo draminio ugdymo laboratorijos veiklų vykdymas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    5. Muzikos kūrybos studijos – lofto veiklų vykdymas Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    6. Integruoto scenarijaus parengimas bei įgyvendinimas, pagal metodiką „Kelionė laiku” (Time Travel).
    7. Kūrybinės laboratorijos veiklos bibliotekoje – skaitykloje Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje.
    8. TŪM mokyklų kultūros laboratorija- festivalis (apibendrinamasis projekto renginys).
    Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
    Siekiami rezultatai
    1) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
    2) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
    3) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
    4) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
    5) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.
    6) Padidės pagalbos mokiniui specialistų, mokančių dirbti su sensorinėmis priemonėmis, dalis.
    7) Padidės (STEAM) Gamtamokslinių dalykų pamokų planų, susijusių su mokinių patyriminiu ugdymu, skaičius.