Mūsų gimnazijos 9–10 klasių mokiniai leidosi į 2 dienų kelionę po Lietuvos sostinę. Ši išvyka buvo ne tik smagus nuotykis, bet ir puiki galimybė praplėsti akiratį, sustiprinti įvairias kompetencijas bei pritaikyti žinias realiose situacijose. Šį kartą išbandėme keliavimą viešuoju transportu: traukiniais, miestiniais autobusais, taksi. Jau pirmieji žingsniai kelionėje skatino komunikavimo ir socialinius įgūdžius, nes keliaujant kartu svarbu susitarti, padėti vieni kitiems ir klausytis. Keliavimas viešuoju transportu tapo puikia mokymosi mokytis ir savarankiškumo pamoka, nes reikėjo suprasti maršrutus, laikytis tvarkaraščių, orientuotis miesto erdvėse savo telefonų pagalba. Tai realus įgūdis, kurį pritaikys ir kasdieniame gyvenime. Vienas iš pagrindinių kelionės akcentų buvo apsilankymas Valstybės pažinimo centre. Čia mokiniai atliko interaktyvias užduotis, analizavo informaciją, diskutavo, lygino istorinius faktus su šiandienos aktualijomis. Tokia veikla ugdė pažinimo ir kritinio mąstymo kompetencijas, nes siekiant suprasti valstybės veikimą, reikia ne tik žinių, bet ir gebėjimo mąstyti savarankiškai, vertinti bei argumentuoti. Per dvi dienas mokiniai įveikė ir Vilniaus TIC’o orientacinį žaidimą „Vilniaus nuotykis“. Pasitelkdami kūrybiškumą ir loginį mąstymą, tyrinėjo senamiestį, ieškojo tekstuose užkoduotų objektų, sprendė galvosūkius. Tokia veikla skatino ne tik skaitmeninę kompetenciją, bet kartu lavino ir kultūrinį sąmoningumą – juk tyrinėjant Vilniaus legendas, architektūrą ir menines erdves, natūraliai atsiskleidžia miesto kultūros turtai. Ši edukacinė išvyka parodė, kad mokymasis gali vykti visur, o kiekvienas žingsnis gali tapti nauja pažinimo, bendravimo ir augimo galimybe. Mokytojos Daiva Kačinskienė ir Lina Dargužienė

